tisdag 15 september 2009

Höst feeling

Höstblommande favorit, SyrenHortensian blommar för fullt
börjar redan så smått gå över i rosa

Ginala lönnen (hm var det så det stavades?)
kommer snart att lysa helt i rött, men redan nu njuter
jag av de häftigt röda näsorna, läckert i vas också!


Färgen kallas nog blåbär med mjölk inom bröllopsbuketter.
Vad denna rosen heter har jag glömt, och tycker sisådär om den.
Men gläds åt den sena blommningen i mitten på september.
Fulsnygg skulle man kunna säga!

Jo det är sant, mina vita Rhodederon blommar nu!
Det har förmodligen fått fnatt:-)




Så är vindruvorna mogna, helt odlade på friland
utan täckning utan glas i zon 4 och de växer så att det
knakar, odlar lycka skulle jag vilja säga:-)

1 kommentar:

  1. Hej
    Tack för besöket! Både live och på bloggen :) Är du med i trädgårdsföreningen? Jag är osäker på om jag mäktar med mer engagemang... men jag blir lite sugen på att kunna byta plant osv!

    Ja, visst är det galet! Grannens roddis blommar också om, den är vit den med. Jag har varit lite anti men ska nu ändra på detta och bestämma mig för att gilla dem.

    Vore kul att få återgälda ett live-besök!
    TjinglIng

    SvaraRadera