tisdag 22 juni 2010

klantigt Stiga!



Hur tänker Stiga?

För 3 år sedan införskaffades en Stiga klippare, en Stiga Turbo 50 S Combi. Bland det bästa man kunde köpa då 2007, multiklippare och möjlighet till uppsamlare gånger då gräset blivit lite för långt, eller då man vill ta till vara på gräsklippet till täckning. 20 års garanti på chassit........

men nu när den går sönder, måste vi vänta till i augusti på reservdel. HUR väntar man på en reservdel tills i augusti ??????? Den ängsmatta som kommer att bli av vår gräsmatta, kommer inte Stiga klara av att klippa då i alla fall!

Man tvingas mer eller mindre till att köpa en ny, om man inte ska behöva hålla på att låna under hela sommaren ( å vem kan göra det). Till råga på allt så tvingades vi betala i förskott för reservdelen ( 700kr), trots att den tar 3 månader på sig. Så inte nog med att en 3 år gammal gräsklippare blir obrukbar en hel sommar, så blir man mer eller mindre tvingad att vänta, då man betalt för reservdelen redan.

Säger bara det! Aldrig, aldrig mer Stiga!

4 kommentarer:

  1. Konstig försäljare som inte fixar felet omgående. Orimligt...

    SvaraRadera
  2. Det var dåligt!vad förbannad man blir.
    Synd att du bor så långt bort annars kunde du fått låna av mej.
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Usch vad dåligt.... Ja, vad gör man...... En gräsklippare är ju svårt att klara sig utan en hel sommar....... Själv har vi gått på linjen att köpa billigare gräsklippare och kanske byta lite oftare istället. Fast den vi har nu (som är en billigare variant) har hållit minst lika bra som de dyra vi haft genom åren och som har behövt service och reparationer.... Hittills inte en enda extra kostnad på den vi har nu......

    Ha det gott!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. WTF! Jag skulle gå heeelt i taket...

    Ha det gott! H.

    SvaraRadera