tisdag 8 juni 2010

inhägnade tulpaner




Trött på Rådjur hägnade jag in några av mina Tulpaner tidigare i vår, å faktiskt fick de vara i fred. Lite sent blev det ju, eftersom de bara återstod 3 tulpaner av 20 planterade när hägnet kom upp, men nästa vår! Då :-)

Trista mobilbilder bjuder jag bara på i dag, kameran väntar på ny batteriladdare, å våren har för den delen fastnat. En vecka senare är det fortfarande mitt emellan Hägg och Syren, men snart snart tar allt fart, tjoho!

Å lappen med Tulpanernas namn har jag försnillat, men de är inhandlade på Zetas i höstas, underbara var de tycker jag i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Ja, verkligen - de ser nästan ut som gräddfluff..... Mycket snygga! Mina tulpaner har faktiskt fått vara i fred sedan påhälsningarna tidigare i vår.... Skönt!

    Ja, du skulle se mig 'in action' på lekstugetaket. Men, som trädgårdsbloggare ålar, kryper, klättrar, hoppar o s v man också ju för att fota diverse vinklar och vrår, så varför inte också klättra på tak - hur naturligt som helst :-) Det finns nog inget som förvånar grannarna längre :-)

    Ha en bra kväll!
    /Charlotte

    SvaraRadera