tisdag 21 juni 2011

trädgård till SALU

huset följer med på köpet;)






























Ja, så säljer vi vårt hus och trädgård. Betyder inte alls slut med trädgårdsliv och bloggande, utan bara ny trädgård i zon 7;) lite mer utmanande så, skratt. Slutar att pendla mellan hemmet i Åre och hemmet och trädgården på ön.  NU blir det i stället nya drömmar på en ny plats. Som jag fortast möjligt så klart visar er om allt går vägen. Här kommer vi sakna de uppvuxna träden, sådant som tar en evinnerlig tid att göra om. Men gammal och klok som vi är nu, börjar vi med dem nästa gång, lite större denna gången.

Huset hittar ni här:
Rödevägen 13 - 5 rum villa/radhus i Sundsvalls kommun/Alnö | Hemnet

Å jag fortsätter att blogga om trädgård, framför allt england, många många trädgårdar kvar att visa därifrån:)

10 kommentarer:

  1. Men oj, en trädgård i zon 7! Det är som upplagt för hjältedåd!
    Vet du redan nu hur den ser ut?
    Och lyckliga den som får din trädgård "på köpet"...

    SvaraRadera
  2. Mycket lättare att göra hjältedåd där tänker jag mig:) Som det ser ut nu finns ingenting bara ett enormt vackert hus, en ack så bra början. Men planer finns redan för hur det kan bli, om det blir vårt, en njutning i sig:)

    tack snälla du!

    SvaraRadera
  3. Oj, spännande med ny plats att leva på! Hoppas någon snabbt bestämmer sig för er underbara trädgård med medföljande hus. Har missat massor här ser jag, bloggande har bara inte hunnits med senaste månaden. Essex trädgården i förra inlägget ser underbar ut, förstår att du gillade den. Vackra markbeläggningar, ser bara det just nu, för jag ska lägga en ny på en ny uteplats, men inte riktigt kommit på hur det ska se ut..kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att behöva lämna en fin trädgård! men grattulerar dej till ett fint hus och en vit målarduk som en ny trädgård är.
    Nu ska jag kolla in dina tidigare inlägg.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Nämen vad säger du Marie....... Ska du flytta från Sundsvall...... Vad tråkigt... Alltså jag förstår att det känns bra för dig förstås. Åre... trädgård..... utmaning.... Något för dig alltså :-))) Som du har pendlat förstår jag dig även om jag skulle ha mycket svårt att flytta 'norrut' zon-mässigt. Vad spännande med nya huset och trädgården. Ser fram emot små rapporter. För du slutar väl inte med bloggen!? Lycka till med trädgårdsförsäljningen :-)

    Nu måste jag titta på ditt senaste Englands-inlägg. Såg ett rutigt golv jag gillade....

    Ha en fin midsommar!
    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  6. Ett sånt golv vill jag definitivt ha någongång i trädgården (med andra färger dock).. Så läckert!!! Å dammen tyckte jag mycket om. Snyggt med tegelkanten. Vilka kakor..... Som små luncher nästan..... Fikade ni er egenom hela resan också ?! hihi....

    kram

    SvaraRadera
  7. Hej Marie,
    Var en tid sen jag var inne på din blogg; vilken nyhet med flytten, och vilken utmaning med en zon-7-trädgård. Då kan vi se fram mot nya, spännande inlägg om dina planer på nya stället! Berätta gärna mer om det vackra huset, var det ligger och så. Tar du med dig några plantor/skott/frön från Sundsvall eller tänker du göra något helt nytt?
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  8. Tänk, vad allt vackert man får om man köper det hela!! Pionen framför kameliontbusken föll jag särskilt för.

    Ha en bra dag!
    /Ruben

    SvaraRadera
  9. Visst kommer blogginlägg om både hus och blivande trädgård, det lovar jag:) Det jag skulle vilja ta med mig, är de stora träden.... men det går ju inte, så resten känns ganska oviktigt och lätt att byta ut faktiskt, utom då pionen framför kameliontbusken tex:). Nya trädgården blir något helt annat kan jag lugnt säga!

    SvaraRadera
  10. Lättsålt!
    Spännande med nya utmaningar.

    SvaraRadera