måndag 20 september 2010

här hämtar jag kraft och inspiration







Alla har vi väl våra kraft platser? Trädgården är ju en för mig.
Ännu en kanske starkare, är naturen, å då särskilt Åres
natur som jag njöt extra av i dag i solen. 

Å drömmer just om vatten i trädgården, vatten
som låter, vatten som känns fräscht, vatten
som känns naturligt.

Hittade en sten med något som påminner om 
plättar i luften! Någon som vet vad det är?

Tänker att om det växer vilt här så borde det ju 
kunna vara en trädgårdsväxt, å inte bara en
krukväxt, älskad av mig som få växter!

Vad tror du????


7 kommentarer:

  1. Wow, vilken fantastisk natur och härliga bilder!!!!!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Härligt med forsande vatten!!! Vet inte vad plätt-växten heter, men det är inte alltid så lätt att få en skogsväxt att trivas i en trädgård, men försöka duger!!!
    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
  3. Men du så underbart VACKERT....... Forsande vatten är bland det vackraste som finns och om när det är ackompanjerat av en storslagen utsikt (översta bilden i mitten...) blir man ju stum..... FÖRSTÅR att du hämtar din kraft där i fina naturen kring Åre..... Den där plättväxten har jag också stött på i skogen... men har ingen aning om vad den heter eller så....

    Men skojar du Marie......... serverade du på vårt bröllop?! Nu var ju det ett tag sedan... och jag måste i ärlighetens namn säga att jag inte riktigt minns exakt vilka som serverade... vet inte om det var mycket annat som jag fokuserade på då kanske...... fniss ;-) Men hur som helst hade vi festen på Grankotten, om det var där du menade.... (juni 1996...)

    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Magiskt vackert!
    Vore inte så dumt med sån vacker natur i ens närhet.
    Så fina foton.
    Ha det bra
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Så vackert, förstår att du får kraft och inspiration i din natur!!

    SvaraRadera
  6. åhh vad jag längtar nu då!!!!

    Om allt vill sig väl får jag njuta av denna storslagna natur i november. Ska bara till Egypten först he he snacka om olika världar!

    SvaraRadera
  7. Där förstår jag att du kan hämta både kraft och inspiration.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera