onsdag 9 november 2011

Klättrande vinbär

Såg ni Äntligen Hemma i går? Tycker ju största behållningen där är Bosse Rappne om jag ska vara ärlig!
I går spaljerade han svarta vinbär. Blir ju hur snyggt som helst (hittar tyvärr ingen bild på Bosses) . Men se här hur han gjorde: http://www.hemmakanalen.se/1.2344649/2011/10/31/sa_gor_du_bosses_spalje

Så kom jag då på att jag hos Carl-Eric Ericsson, Brunflo sett denna vägg (bilden ovan) helt klädd i vinbär å blev så förtjust. Ett bra sätt att odla sådant som inte riktigt är härdigt å så snyggt förståss. Snor jag direkt:)

även denna bild är från trädgården i Brunflo, stiligt, enkelt!

å jag älskar dammar som ser ut att vara på riktigt! (hos:Carl-Eric Ericsson, Brunflo)


8 kommentarer:

  1. Han är trevlig och duktig den där Rappne!
    Det ser ut att vara en storvuxen Vinbär på bilden,mycket fint får känsla av klättrande vin.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Åh, missade Äntligen hemma igår. Så läckert med vinbär på väggen! Det skulle man ha. (å en lämplig vägg..)

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  3. Vilkenhärlig idé, tittar inte på programet längre men ser att jag har missat något.

    Kram Anna
    http://godastunder-tokigaideer.blogspot.com/

    SvaraRadera
  4. Men vilken roligt idé!En riktig snackis skulle det bli när man får besök.Tänk vad tjusigt med klasarna sen då :-)
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  5. Rappne är inte bara kul, han är kunnig också.
    Tänk att Carl-Erik håller på med trädgård. kul att se och höra.
    Jag glömmer aldrig hans parasollblad.

    SvaraRadera
  6. Somliga vinbär rankar verkligen iväg och skulle behöva spaljeras istället för att slås knut på.Tittar inte ofta på TV och har således inte sett Rappne men OJ vad jag gillar din dammbild!

    SvaraRadera
  7. Smart och snyggt att spaljera vinbären. Hade helt missat att det var Äntligen hemma (måste nog ta en titt i TV-tablåerna ibland ;-)

    Lustigt, hade inte ägnat det så mycket tanke, men jag trodde rosenkål och brysselkål var olika saker, men nu när jag såg ditt inlägg och googlade så fick jag lära mig att det är samma, bara olika namn :-) Det är lärorikt här vid datorn :-)

    Sissinghurst ser alldeles underbart ut. Nångång när barnen blir lite äldre ska jag abslolut ta mig till både England och andra länder (och såklart runt i Sverige också) och bara kolla in vackra trädgårdar :-)

    Ha en fin dag!
    Annika

    SvaraRadera
  8. Ibland är det det enkla som är lösningen. Och supersnyggt blir det helt säkert, förmodligen kan den växa lite högre an normalt och se ut som en vinranka:-)

    Ha det gott, kram H.

    SvaraRadera