måndag 20 juni 2011

Furzelea, Danbury, Essex

Furzelea är en fantastisk privat trädgård, en riktig pärla. Så vackert harmonierande med
huset. Till och med garageinfarten fick komma med på bild! Hemma hos Avril och Roger Cole-Jones finns det så mycket vackert att se. 

Så väl sammansatt, så galet snyggt att pläden där inne på soffan matchade trädtaklöken och det andra utanför. Någon har tänkt och jag bara älskar när det är så!

Här vill man bara vara! Så trivsamt härligt
Gerbera i kruka, snygg som bara den. Rosenportalen, vill ha!
eller ja jag kan ta allt:)

Tänk dig ett glas vin här.... ville bara ta av mig barfota och gå på de mjuka härliga golvet..
Makalös vy över trädgården. Kunde lika gärna ha varit Italien, spanien, frankrike......
Vilket ställe!

Välkommen! Älskar portar, murar, dörrar, välkomnande entréer och utgångar, särskilt denna!

Godaste fikat på hela englandsresan fick vi nog här! Under den stora kastanjen intill bananträden....
magiskt! Fullsatt var det också, inte konstigt!

Nej, inte en pampig park, utan en privat trädgård! Fantastiskt vilka känslor den väckte i mig.
Å tänk gräset i förgrunden växer på stränderna här i zon 4 :)

De underbara fåglarna i metall såg jag i shopen på Sissinghurst, men köpte aldrig......
Så dumt av mig, galet fina.

Åh är det inte underbart? Färgen formen, vill ha!

Missa inte denna trädgården om du är i trakterna
 http://www.ngs.org.uk/gardens/gardenfinder/garden.aspx?id=20666

2 kommentarer:

  1. Oj så fint det ser ut, den trädgården skulle jag gärna besöka! Och kakbitarna ser ju inte dumma ut de heller...
    Jätteroligt att se dina bilder från resan! /Katarina

    SvaraRadera
  2. Mycket fint!
    Det är så kul att få se andras trädgårdar och inspireras.
    Mariana

    SvaraRadera