fredag 16 juli 2010

kan om jag vill!



Normalt är jag ju inte den som snickrar hemma, har ju en make som är en fena på det. Men nu kom jag över lite spillvirke å tog saken i egna händer. Har länge velat ha en låg hylla intill planket för att få bort synen av plintar och det som finns på andra sidan. Men också för att motverka att saker samlas där, bekvämt lutat mot planket.

Så efter en del sågande, borrande, skruvande och målande var det klart på några timmar! Fick så blodad tand att jag började fundera på soffan vi ska bygga, men hahahhaa tur nog så tar maken hand om den, så att den säkert håller att ligga i:-)

Sen är det ju så att det inte är bra att klara allt själv, för då får man ju det lite körigt,-) Men några fler småprojekt lär det nog bli!




Annars har värmeböljan mest lockat till glass under parasollet, en dusch i trädgårdsduschen, å underbara middagar ute :-)


4 kommentarer:

  1. Vad snyggt det blev!
    Utedusch det ser skönt ut, kunde behövas i hettan.
    Visst är det underbart skönt att kunna äta ute, alla dagens måltider just nu.
    ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Marie!!!! Vilken snygg hylla........ Såå smart och snygg och smart och snygg..... Gillar färgen du betsat den i också. Blev ju hur fint som helst mot det grå staketet...

    Å vad kul att se sån'a genialiska idéer!!! Bra kvinna reder sig själv.... eller?! :-) Men det är nog bra att inte visa alla sina talanger, med risk för att man får utöva dem också... :-)

    Men idag är det lite svalare..... Vet inte om man törs säga att det känns skönt..... Nä, värmen får gärna fortsätta läääänge... Jag vattnar så gärna.....

    Kram
    /Charlotte

    SvaraRadera
  3. Åh tack ska ni ha, lite nöjd är jag ju! Härligt är det med Paus i värmen, fast jag har ju varit till fjälls ett tag så jag kan ju inte klaga.

    Faktiskt är det ju så att jag kunde köra röjsågen och hugga ved tidigare, men nu har jag helt tappat de kunskaperna, märkligt va,-)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, läste din kommentar här i kommentarerna... med list kommer man mycket långt:-)

    Jag blir också mycket nöjd när jag får göra något projektartat där resultatet är väl synligt och själva processen väl avgränsad:-)
    Och vips sedan vill man snickra soffa också... (fniss)
    Superdupersnygg idé, och läckert att kunna sätta lite grejor där i den höjden, oväntat men mycket bra! Och efter snickrande, snabbt in i den coola utomhusdushen!

    Ha det fint, H.

    SvaraRadera