onsdag 26 januari 2011

Ernst på Formex




Ernst Kirchsteiger visade upp sin nya serie Odla på Formex. Fina namnskyltar som är lite rejält tilltagna gillade jag. Även trädgårdspoesin, fast jag undrar ju förstås om inte Ernst missat det här med att Skärmflyga.) 

Krukorna i tunn plåt, lämnas obehandlade och rostar snyggt. Eller behandlas och förblir blanka. Säljs omonterade i lätt förpackning. Lätt att få hem med andra ord. Det pratas ordentligt om Montazamis beundrarskara, men även Ernst hade en strid ström av dem, lovar jag. Poppis kille! 


6 kommentarer:

  1. Japp, jag gillade också poesin!
    Annars är jag ingen Ernst-fan alls. Han gör sig fint i TV dock.

    Du, jag åkte inte ut igen till Formex, var supersugen när jag förstod att du var där, men jag orkade bara inte.... Hoppas vi ses på en av trädgårdsmässorna istället! Kram H.

    SvaraRadera
  2. just den där poesi skylten vill jag ha:)
    Berit

    SvaraRadera
  3. Härligt att få se lite av Ernst, jag som inte var där. Älskar hans ord, jag flyger nog i tanke och står med fötterna i jorden.

    SvaraRadera
  4. Snyggt!!! Poesin, det rostiga å det blanka... Smart med platta paket.

    Kram
    Charlotte

    SvaraRadera
  5. Gillar rost och han gör fina saker.
    Mariana

    SvaraRadera
  6. Även gamla gummor gillar Ernst!

    SvaraRadera